Przepis na tę zupę z dyni:

Zapraszam Was dzisiaj na przepyszną zupę krem z dyni. Przepis jest bardzo prosty, szybki do przygotowania, a zupa z dyni obłędnie smaczna:-)
*********************************************************
Za muzykę serdecznie dziękuję Andrzejowi Tomali (
*********************************************************
Pasta z kurkumy:

Pozdrawiam serdecznie
Sylwia
* Jeśli potrzebujesz większe wsparcie, motywację, zachętę, przepisy, jadłospis dopasowany do Twoich potrzeb, zapraszam na indywidualne sesje coachingowe:

☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼

☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼
Najczęściej oglądane filmy na moim kanale:
1. Chleb żytni na zakwasie

2. Zakwas na chleb

3. Domowa czekolada

4. Domowe mleko kokosowe

5. Kasza jaglana z warzywami

6. Jak usunąć pestycydy z warzyw i owoców

7. Naturalny peeling do ciała

8. Chia pudding

9. Jak hodować kiełki

10. Najlepsza jaglanka na śniadanie:

Filmi, które ja Wam najbardziej polecam:
1.Jak zacząć się zdrowo odżywiać?

2. Jak przechowywać zieleninę?

3. Jak schudnąć zdrowo i trwale?

4. Książki o zdrowym żywieniu:

5. 5 powodów, by pić rano wodę z cytryną:

6. Oddychanie przeponą dla zdrowia:

7. Przejedzenie, obżarstwo – jak potem oczyścić organizm?

8. Zdrowe i domowe dressingi do sałatek:

9. Zielony koktajl oczyszczający:

10. Chlorofil – spirulina, chlorella, trawa pszeniczna:

W playlistach znajdziecie posegregowane tematycznie filmy.
Najlepsze playlisty:
1. Przystawki, surówki, zdrowe dodatki:

2. Zdrowe słodycze i desery:

3. Przekąski na lunch do pracy/szkoły:

4. Zdrowe odżywianie dzieci:

5. Surowa dieta / witarianizm:

6. Oczyszczanie organizmu z toksyn:

7. Sałatki:

8. Domowe, naturalne kosmetyki i pielęgnacja ciała:

9. Zdrowe śniadania:

10. Chleby na zakwasie i smarowidła do nich:

Więcej playlist znajdziecie na kanale:-)))

source

(31624)

FOODporn.pl Zupa krem z dyni – pyszna, zdrowa, najlepsza:-)

About The Author
-

34 komentarze

  • Sylwester Janikowski
    Reply

    Popieram stwierdzenie – obłędnie smaczna! Stala się jedną z moich ulubionych, a co najlepsze – mojej babci też, a ma duże problemy z apetytem. Dla mnie to bardzo ważne, bo jak jej przygotowuję taką zupkę, to dodaje saszetkę nutramilu i ma bardzo pożywny posiłek. Zwiększam jej kalorie w diecie, dzięki temu widać pierwsze efekty rehabilitacji. Dziękuję bardzo za przepis!

  • Natalia I
    Reply

    Czy mozw mi ktos powiedziec jak dokladnie wykorzystac/przygotowac miaz z pestkami ktory zostaje? Nie moge nigdzie w necie znalezc pomyslu…

  • Carex
    Reply

    Witaj Sylwio ! Czy możesz powiedzieć co to za garnek – wyglada obłędnie . Oglądam Twoje przepisy i często z nich korzystam, ale jednocześnie podziwiam akcesoria kuchenne, bo miło popatrzeć na piękne i naturalne rzeczy .

  • Wanda Groß
    Reply

    Gotuje pani super na nasyconych olejach.Reszta to oleje nienasycone, ktorych nie wolno podgrzewac.Te naprawde tloczone na zimno to tylko olej lniany,konopny ,z wiesiolka, z pestek dyni.Te uzywa sie tylko na surowo tzn.polane po salatce .Reszta to oszustwo,sa podgrzewane nawet do 200°C i maja uszkodzone Omega 3,6 9 Wiecej szkodza niz daja korzysci.Chyba ze sie ma drzewa oliwkowe i tloczy samemu w mozdzierzu lub je same oliwki,slonecznik,winogrona z pestkami itp.Wtedy ma sie naprawde pewnosc,ze zjadamy oleje nienasycone, nieuszkodzone.

  • Klaudia Bancarzewska
    Reply

    Zupę z dyni w tym roku gotowałam już ok.6 razy :D Z tym, że u mnie bez batata i mleka kokosowego. Za to z marchewką i czerwoną soczewicą :) Kurkumę w formie proszku, na początku. Czasami jem samą, choć ostatnio z ryżem, makaronem lub kaszą gryczaną, a do tego prażony sezam, słonecznik i pestki dyni. Co raz częściej zdarza nam się ją jeść w formie sosu na ziemniaki. Znakomita zarówno na śniadanie, obiad czy na kolację.

  • Damon Albarn
    Reply

    Ulubiony "niekryty krytyk" powraca. Co do przepisu wystawiam znaczek approved. Do takich przepisów na zupy kremy polecam zaopatrzyć się w zmyślne urządzenie zwane soup maker lub po polsku zupowar. Nie polecam marki Morphy Richards, gdyż ich zupowary niedokładnie blendują. Polecam Philipsa. Można sobie szybko, zrobić taką zupę w 20 minut bez żadnego nadzoru czy wysiłku – urządzenie nawet za nas zblenduje wszystkie składniki.

    Teraz kilka mniejszych uwag co do filmiku.
    1. Dynia to nie warzywo, tylko owoc (kwiaty dyni muszą być zapylone, aby wydała owoc, podobnie jak np. pomidor)
    2. Co do witamin i składników aktywnych to pamiętajmy, że witaminy termolabilne ulegają częściowemu rozpadowi pod wpływem obróbki termicznej. Ale i tak zupa z dyni jest spoko.
    3. Filozofia zdrowego odżywiania pod postacią szkoły łączenia ze sobą wybranych składników odżywczych tzw. "dieta rozdzielna" jest już ze swego założenia bez sensu. Dlaczego? Dlatego, że praktycznie każdy nieprzetworzony produkt odżywczy składa się w pewnym stopniu z każdego z trzech makroelementów: węglowodanów, białek i tłuszczy. Dynia? W 100g zawiera ok. 6,5g węglowodanów i jednocześnie 1g białka. Grzanki? Każde zboże składa się z węglowodanów oraz białek roślinnych jak gluten czy analogi glutenu w innych rodzajach "zbóż bezglutenowych". Także całą ta filozofia żywienia "leży i kwiczy" już u podstaw :) Aczkolwiek istnieją pewne zdrowe nawyki wynikające z innych przesłanek np. nie łączenie węglowodanów prostych z tłuszczami (heloł nadwaga).
    4. Dynia jest bardzo dobrym źródłem witaminy A, dlatego polecam ją łączyć ze zdrowymi tłuszczami (witamina A rozpuszcza się w tłuszczach). Podobnie również kurkuma, która rozpuszcza się w tłuszczach. Kurkuma jest ogromnie zdrową przyprawą, jednak bardzo słabo się wchłania (bufor wątrobowy). Dla zwiększenia jej wchłanialności zaleca się łączyć ją z piperyną, czyli najprościej mówiąc pieprzem czarnym. Pieprz czarny blokuje tzw. "bufor wątrobowy", dzięki czemu więcej kurkumy zostaje wchłonięte.
    5. Na kolację, czy ostatni posiłek polecam raczej posiłki nisko węglowodanowe. Najlepiej jednocześnie lekkostrawne oraz takie o przedłużonej wchłanialności. Szczególnie ważne jest to dla osób uprawiających regularnie i "na poważnie" jakieś sporty. Podczas snu może zachodzić proces tzw. "nocnego katabolizmu". W zasadzie te typowe 8 godzin snu to rodzaj głodówki dla organizmu. Osoby ćwiczące, które chcą osiągać zauważalne rezultaty powinny zabezpieczyć się przed jego skutkami. Ale dla innych osób to też jest zalecane. Warzywa jako ostatni posiłek to dobry wybór dla "regularnych" ludzi, dlatego że są lekkostrawne, ale jednocześnie długo zalegają w jelitach dostarczając stałą, niewielką porcję energii. Osoby ćwiczące na serio powinny już pomyśleć o jakimś posiłku bogatszym białko o przedłużonej wchłanialności. Unikać jak ognia ładowania cukrów przed snem! Szczególnie tych prostych, oczyszczonych. Przed snem raczej nie zależy nam na pobudzeniu, skokach insuliny, które zaburzają naturalne procesy zachodzące w organizmie w porach wieczornych. Ogólnie węglowodany polecam jedynie maksymalnie do pór popołudniowych. Najlepiej sobie po prostu rano robić taki carbo-loading np. na bazie skrobi. Oczywiście w przypadku osób intensywnie ćwiczących te zasady są trochę inne. One mogą spożywać nawet czystą glukozę podczas wzmożonego wysiłku fizycznego (vide glikogen mięśniowy). Ale osoby ćwiczące to inny przypadek, u nich metabolizm przebiega trochę inaczej :)

    Zawsze do usług :)

  • iwiZ 71
    Reply

    super przepis, musze sprobowac z Pasta z kurkumy… Ja zawsze dodaje bataty i buraki.. I troche galki muszkatolowej… pozdrawiam

  • Anna De
    Reply

    Potrzebny mi był właśnie przepis na taką zupę.Muszę wypróbować.Do tej pory znane mi były tylko pestki z dyni.Wiem że niektórzy pieką ciasto i bułeczki dyniowe.Brzmi smakowicie:-) Dziękuję :-)

  • skarlet270
    Reply

    Dynia jest moją ulubioną zupą. Ja mam w przepisie łyżkę soku z cytryny, więc dodaję łyżkę octu jabłkowego, bo cytryny nie mogę. Dynia ma charakter zasadowy więc ma to dla nas ogromne znaczenie, bo niestety. większość produktów nas zakwasza. Ja z dyni robię jeszcze ciasto, pierogi, placuszki, stosuję jako warzywo do ziemniaków lub klusek czy ryżu.
    Gotuję na parze i ciągle nie mogę się jej najeść.

  • Regina Z.
    Reply

    Cześc Sylwio :) przyrządziłam dzisiaj z Twojego przepisu pastę z kurkumy. Idealnie wyszła, ale niestety muszę wprowdzac stopniowo, bo gorzki smak zniechęcił moich domowników. Do mojej zupy z dynii dodaję gałkę muszkatałową i gotuję ją podobnie jak TY :). Moja rodzina też ją bardzo lubi:). Masz Sylwio przeogromną wiedzę i niezwykła łatwośc przekazu, stąd czerpie z Twojego kanału ile się da :). Pozdrawiam serdecznie :). Regina

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>